مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:152023-06-26پزشكي

فرهنگی که غذاهای سنتی به مردم می چشانند 


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: لازم است با تقویت نظام های غذایی مبتنی بر غذاهای سنتی، در جهت دستیابی به توسعه پایدار و طراحی مداخلات تغذیه ای به ویژه برای اقشار محروم گام برداریم.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: لازم است با تقویت نظام های غذایی مبتنی بر غذاهای سنتی، در جهت دستیابی به توسعه پایدار و طراحی مداخلات تغذیه ای به ویژه برای اقشار محروم گام برداریم.

  سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا به بهانه روز جهانی غذا اظهار کرد: غذاهای سنتی، بومی به غذاهایی اطلاق می شود که از منطقه بومی خاصی به دست آمده و با روش هایی که سینه به سینه بین نسل ها منتقل شده اند، تولید، توزیع و مصرف می شوند.

وی افزود: این غذاها معمولاً سرشار از مواد مغذی بوده، به سلامت جسمی و معنوی مردم این مناطق و ارتقاء امنیت غذایی آنها کمک می کنند.

غذاهای سنتی فراموش شده یا در حال فراموشی، بستر مناسبی از تنوع غذایی را در نظام های غذایی جوامع کشورهای در حال توسعه فراهم می آورند.

اصغری ادامه داد: این تنوع غذایی به عنوان روشی قابل قبول و پایدار برای بهبود سوءتغذیه و امنیت غذایی پذیرفته شده است و در عین حال می تواند فرصتی برای درآمدزایی کشاورزان کم درآمد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگی که غذاهای سنتی به مردم می چشانند 

فرهنگی که غذاهای سنتی به مردم می چشانند